Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


lördag 1 februari 2020

AGILITYTRÄNING - agiliteam

Inledde med agility på förmiddagen, med Semla och på eftermiddagen fick Rejs en stunds ensamtid.

Banan var lite klurig, samtidigt som Semla verkade vara ganska trött, inte riktigt taggad. Dels var starten (hopp, med en tunnel i skarp vä.sväng) inte den bästa för vår del. Vi som vill starta TILLSAMMANS fick nu istället starta mitt i mot varandra, för att jag skulle kunna leda in henne igenom tunneln efter första hopphindret. Sedan flöt det på tills hinderkombination 7-8-9, som jag förenklade vid de första loppen. Vid andra etappen körde vi kombinationen som den skulle vara, vilket gick bra. Avslutade sedan med att ta några hyfsat "raka hindrerlinjer" för att få bra flyt och fart. Varken slalom eller balanshinder var med på dagens träning.
 
Sedan åkte vi hem för käka en bit, innan Rejs och åkte iväg (utan Semla som fick bli kvar hemma) för att ta en skogspromenad. Den ensamtid vi får tillsammans, tror jag vi uppskattar lika mycket bägge två. På hemvägen gjorde jag ett stopp vid Cederlöfs, för en semla (ätbar) tyckte jag jag var värd nu.

På kvällen var det dax för att hämta Tommy efter sina golfveckor i Spanien. .....................

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar