Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


söndag 23 februari 2020

SAMMANFATTNING - torsdag - söndag

Sammanfattar dagarna fr.o.m. i torsdags, för att det inte har hänt så mycket som är värt att skriva om, mer än att det har regnat varje dag, precis som det gjort det senaste halvåret, med undantag från några enstaka dagar.

fredagen tände ett ljus till minne av Özet som skulle fyllt 11 år

och på lördagen var jag på Scandinavium och GBG Horse Show tillsammans med Karin och Hanna.

Under lördagen hade det blåst väldigt mycket, vilket jag inte hade märkt eftersom jag hade varit på Scandinavium hela dagen/kvällen.

söndagsmorgonen, blåste det fortfarande nåt hiskeligt här hemma uppe på höjden och jag tyckte det verkade vara väl riskabelt att köra sökträning i skogen, så jag sa återbud, även om dom andra skulle körda ändå.
Men när vi väl kom ut i skogen skulle det visa sig vara betydligt lugnare, efterklokt kände jag att jag nog skulle lyssnat på sökkompisarna. Men nu blev det som det blev och efter promenaden (Råhult) blev det fika med säsongens första våfflor och DET är inte fy skam.

Senare på kvällen fick dogsen ett litet specialsökspass.
Fick en klar bekräftelse på Rejs osäkerhet gällande lite högre gömmor - märktes särskilt vid dörrnyckelhålet - funderar på om jag bör/ska fokusera på frysmarkeringar.

1) 2 gömmor i sovrummet (M) - rottingbacken (halvhög) i hyllan (kunde ta hjälp av fåtöljen) och min foppatoffel
2) 2 gömmor i hallen - bakom tavlan (golvet) som stod lutad mot bokhyllan och nedre gångjärnet på toadörren
3) 1 gömma i sovrummet (T) - dörrnyckelhålet
4) 1 gömma i vardagsrummet - fåtöljen (blå) skarven mellan ryggstöd o armstöd - Tommy gömde utan min vetskap

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar