Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


tisdag 18 februari 2020

LYDNADSTRÄNING - agiliteam

På förmiddagen gick Tommy gick ut med hundarna medan jag städade lite och kunde ägna mig åt lite konditionsträning för egen del.

På kvällen var det åter dax för lydnadsträning på Agiliteam, med lydn.gänget. Var en ny deltagare (Karin B.) med idag och hon hade bl.a. en svart kungspudel (hane, även en röd dvärgpudel). Jag tänkte genast hur Rejs skulle reagera på kungspudeln, med tanke på vår grannes hatobjekt. Berättade hur det låg till och sa att jag ville testa för att se om/hur han skulle reagera. Sagt och gjort, Rejs reagerade inte alls, han betraktade storpudeln som de övriga träningskompisarna - brydde sig inte alltså. Så skönt att veta att hatet till grannens st.pudel inte har blivit något rasbetingat, utan troligen är en kombination av hemmiljön och just den individen.

ff - sitta kanin för att komma i rätt stämning - började fotgående DIREKT efter kaninsittandet
kryp - extern belöning bakom - små steg
*ställ. u.g. - testade typ Z:at - gick hur bra som helst - men när jag gjorde det "som vanligt" sket det sig - hhummm … 
rutan - kanonbra - sitt - ligg
fjärr - kanonbra - t.o.m 2 skiften hopp (ut) - m. hjälp av tasstarget - kanonbra
sidförflyttn. (enstaka gång) - kanonbra
inkalln. (enstaka gång) - kanonbra 
*externbelön. (boll) som förbered. inför inkalln. m. ställl.
 Sittande i grupp (2min) som avslutning. Rejs i mitten o väntar tryggt medan matte fotar







Åter så himla nöjd med Rejs och jag som inte hade någon lust att åka dit. Känner att det är lite trögt med att åka iväg så sent som kl.19 nu när man inte längre jobbar.

*ta upp m. Monica vid kursstart

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar