Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


onsdag 22 januari 2020

DOVHJORTAR ?

En sån dag, njuter verkligen av att vara heltidsledig. Besökte idag en av mina favoritplatser.

Så glad att jag spanande så ”kusten var klar” innan jag släppte Rejs, för helt plötsligt såg jag ett gäng dovhjortar? (såg ut som det var just dovhjortar och inte rådjur) som stod o spanade in oss. Tackvare att vinden ”låg rätt”, så varken såg eller kände inte hundarna flocken.
Vi vandrade över kullen till andra sidan och körde lite jaktapportering, samtidigt som jag hade ett vakande öga mot toppen på kullen ifall dovhjortarna skulle dyka upp.
Det blev både linjetag och markeringar – använde ”bolldummysarna”. Vid sista markeringen (dubbel) hittade han inte den först kastade. Han letade ihärdigt utan att ge upp. Tillslut började även jag hjälpa till, men även jag gick bet – vi höll säkert på i 15min. Precis när jag accepterade att vi inte skulle hitta den och var på väg att ge upp, så tänkte jag bara testa att gå i ett ”sökmönster”. När vi kom till sidan där jag var övertygad att den INTE låg, så jag att Rejs helt plötsligt stannade till och började söka intensivt, för att i nästa ögonblick göra ett ”rävhopp” när han hittade den … LYCKA och tjo och tjim.

När vi lyckliga, började vi vår vandring tillbaka till bilen passerade vi dovhjortfamiljen, som fortfarande befann sig på samma plats, ca 200 m. ifrån oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar