Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


lördag 18 januari 2020

AGILITYTRÄNING - agiliteam - inlärn. av frysmark. 1

Tidig uppstigning i morse, då jag körde Tommy till Landvetter för att han skulle till Spanien.
Skitväder – regn hela dagen – så vad passade bättre än att köra ett agilitypass inomhus. Vi var på Agiliteam, för att det var annan aktivitet på Härryda hundarena.

Enkel bana som premierade fart, vilket ju just är det jag vill lägga fokus på. Semla var duktig, men jag upp-levde hennes som trött och ”seg”.
 
Åkte till klubben efteråt för en kort promenad, men då det tycktes vimla av hundar som gjorde att Rejs gick bananas, ”slängde” jag in hundarna i bilen efter att dom kissat och åkte till Härkeshult istället. Men längst HELA Härkeshultsvägen satt det jaktskyltar uppsatta. Jag vände och tog en promenad alldeles i början (andra sidan taxrutan).

På kvällen innan soffhäng, tränade vi frysmarkeringar med hjälp av nw-burk/godis, ännu utan kong. Semla fattade galoppen direkt, medan Rejs som vanligt blev lite stressad och frustrerad, men fattade också till slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar