Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


torsdag 12 december 2019

LYDNADSTRÄN. - ale/surtehallen

Hade till idag bokat 1 tim. i Ale/Surtehallen, där Semla o jag hade vunnit ett presentkort på en agilitytävling i våras – bäst att ta ut den innan året är slut och den går ut. Och vad passade bättre att ta den idag, då jag hade bytt min lediga onsdag till idag, med tanke på min gårdagens avtackning.

Jag måste säga att jag var smått irriterad på Tommys (som var med) oengagemang, då han mest pratade i telefon – kanske min irritation påverkade Rejs, som var väldigt het och obalanserad.
 
REJS
Fokus och fotgående – gick så där! Själva ingången gick fint, men så fort vi hade stannat och skulle börja gå igen började han ljuda. Gick tillbaka till fokus och ”sitta kanin” igen och gjorde om, vilket då gick bättre för varje gång.
Ställande under gång – gick så där – han rantade som vanligt efter mig, efter att först ha ställt sig – när jag kommit ca 3 meter ifrån honom kommer han efter …
Apportering – gick kanonbra – både ”full app.” och grepp/håll fast-övn.
Rutan – gick så där – första skicket sökte han sig runt efter varje kona, innan han till slut ”hittade” tar-getplattan. Sedan gick det bättre ett par gånger, tills han helt plötsligt (mkt förvånande) fick för sig att det var runda som gällde. Troligen hade hans hjärna hade blivit överhettad. Svårt att skilja på ”rutan” o ”runda” när hjärncellen har tagit slut 😳
SEMLA
Moment ur startklassen – gick kanonbra, även om vi måste träna på uthålligheten mera …
Apportering – gick inte alls
Drog ut gungan och däcket, som vi körde några gånger

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar