Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


söndag 11 november 2018

SÖKTRÄNING - taxtanten

Nu var det nästan 1 mån. precis (7okt.) sen vi körde sök och eftersom han verkade ha tappat suget och självständigheten (vände/stannade frågande) fattade jag beslutet att släppa på ”lugnet” (omvänt lockande) kring figgarna i samband med påvisen, vilket var en hit.

Men då belöningarna som var ”upphottade”, blev kanske t.o.m. i hetaste laget, då Rejs fick en svullnad och ett sår på läppen (som iof gick över på en vecka) efter att jagat en godistub, bad jag figgarna på dagens pass lugna ner sig lite. Det visade sig nog att det blev FÖR dämpat/lugnt, för dagens pass var nog det sämsta ever.
- Asså ... hitt på nåt, så jag hittar tillbaka till drivet igen, matte !
 Vet inte riktigt vad som händer, han verkade nu /idag HELT ha tappat både driv och sjävständighet, vände/stannade och kollade på mig. Han bar sig likadant åt oavsett det var dykupp eller ej. Jag tycker jag försökte med allt – tex att nonchalera honom och vänta ut honom, väntade på att han skulle ta eget initiativ att ta sig ut till figgen. Känns som han snarare går tillbaka i utvecklingen än att utvecklas.

Efter att jag skrev mitt dagliga ”dagboksinlägg” på FB, så fick jag genast feedback i form av div. eventuella orsaker – allt från han skulle sakna sitt testosteron, till att jag ska öka motivationen mm.

Hade under kvällen kontakt med både Aneta och Lena och fick konkreta tips – är dom evigt tacksam ! Ska testa vid nästa pass, det första redan nu på onsdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar