Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


söndag 16 september 2018

SÖKTRÄNING - gröna bommen

Då var det söndag igen och sökträning - vädret var mulet och omkring 15 gr, det hängde regn i luften - och det var min tur att välja ruta och därmed också startnummer. Valde nr. 5, kanske inte helt överraskande.
Rutan är jättefin, ganska lättsprungen mossa, inte så kuperat, ganska öppet, ngt mer kuperat och tätare veg. på ena sidan, medan det är mer öppet på andra sidan. Vänstersidan i svag (mot)vind, ngt mer kuperat och med tätare veg. än på högersidan, som nästan var helt öppen.
 
Ännu en träning med full styrka. Erika och Åsa figgade och Madde hade stigen. Körde 7 skick. Startade de två första skicken med dykupper. Fortsatte med att köra UTAN dykupp på 3:e och 5:e skicket på vindsidan och eftersom han gick super, så ville jag testa att köra utan dykupp även på andra sidan (utan (mot)vind) – 6:e skicket. Men det var tydligen för svårt, för han blev osäker och stannade frågande. Jag ”trampade” sakta framåt för att få igång honom ut, efter andra ”trampandet” sprang han ut. Avslutade (7:e) med dykupp och ett tjo på påviset, då jag tyckte påvisen hade blivit allt sämre ju mer han mattades.

Sammanfattningsvis så tyckte jag han gick kanonbra, sånär som 6:e skicket då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar