Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


söndag 2 september 2018

SÖKTRÄNING - björnås

Söndag och åter dags för sökträning.
Precis som förra veckan blev vi även idag full styrka. Rejs och jag startade sist, även om jag fick kortslutning och gick iväg och trodde jag skulle in som 5:a. Men blev varse när Madde (som hade startnr 5) undrade varför jag redan hade Rejs ute. Satte honom i bilen igen och väntade på vår tur. 
Rutan är jättefin, inte så kuperad, men dock ganska tungsprungen på sina ställen pga både djup mossa och högt blåbärsris. Det var helt vindstilla och ganska varmt drygt 20gr.

Britt hade stigen, medan Johan (1:a hö) och Åsa figgade. Körde 7 skick. Startade de två första skicken med dykupper, sen kommer jag inte riktigt ihåg, men tror jag sen skickade några (3 skick?) utan dykupp i mitten någonstans, innan jag återgick till dykupper i slutet igen. Tyckte skicken utan dykupp gick så där – han tappade fart och ”frågade” vid nåt skick, fick skicka om vid ett annat. Växlade mellan kopplat och löst påvis, gick helt ok, det var bara på det sista påviset som han stannade och väntade in och jag fick mana på.
 
Sammanfattningsvis så kändes passet sådär – det var helt ok, men tyckte inte han hade samma ”tryck/sug” ut som förra söndagen – kanske hade jag för stora förväntningar eftersom det gick så himla bra då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar