Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


lördag 8 september 2018

LYDNADSTRÄNING - kviberg

Dagens lydnadsträning gick av stapeln på Kviberg tillsammans med Karin o Samba.

Inledde med Semla, som fick testa lite lydn.lydn. bla. fotgående, hon var överraskande duktig, var pigg och följsam. Vi körde oxå lite andra "skojövningar" som tex. slalom och 8:an mellan benen, Körde oxå hopp från alla håll och kanter. I samband med nån av bollbelöningarna sträckte jag mig i ryggen.

Rejs var allmänt speedad, men höll sig i skinnet vid förbipasserande hundar och farande fotbollar. Vi ”delade” plan med några smågrabbar som spelade fotboll och deras boll for ibland iväg mot oss – en gång närmare än de övriga. I övr. stötte vi på ”patrull” gällande hoppet, Rejs förstod inte alls hur han skulle ta sig an det där konstiga ag.hindret

  • Fotgående – allmänt speedad och låg förståligt något före i position 
  • Runda – bra tempo som vanligt – tog dock fram pinnarna, då hans rundning var ngt för vid (med bra resultat) 
  • Apportering – lite dålig fart in, för att vara Rejs – visserligen galopp, men kunde ha klart mer tryck i farten – ju längre sträcka han får att springa, ju högre fart 
  • Transporter – upptäckte att transporterna mellan övningarna var VÄLDIGT slarviga och la därför fokus att han skulle gå bredvid mig 
  • Kryp – riktigt bra, iaf helt ok, med tanke på att jag själv nästan gick upprätt 
  • Hopp - det var ett konstigt hinder, sa Rejs. - äh, jag springer runt. - nähä, fick jag inte det - då spinger jag väl under istället … och så höll det på ett tag, 
Visste inte riktigt vad jag skulle ta mig till, prövade flera lösningar som funkade då, men så fort vi ställde upp för att utföra mom. tävl.mässigt blev det fel – han sprang runt, alt. sprang under … Jag blev allt mer frustrerad och han blev osäker som följd, han förstod inte varför jag var missnöjd. Kände att jag var tvungen att lätta upp ”stämningen” och började halvspringa mot hindret och vips så hoppade han över. Efter att ha upprepat det ”lättsamma” några gånger så funkade det – yesss !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar