Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


tisdag 27 juni 2017

ÄNTLIGEN GÔTT VÄDER IGEN

Idag har det verkligen varit underbart väder – sol, nästan vindstilla, lagom temperatur (20-23gr.) – till skillnad mot de senaste dagarnas regn, kyla och blåst.

På lunchrasten blev det en liten stunds träning i trädgården och lite lek och röj förstås.
Semla fick fila lite på slalomen - gång nr 3 - gick riktigt bra, så bra att jag tajtade till pinnarna. Ställde dom nu i rätt linje, men något lutande – perfekt – hon sprang rätt igenom, samtidigt som hon hade koll var hon satte tassarna.
Rejs fick träna på ”saktagående”. Hade varit lite ”orolig” att jag förstört det vi byggt upp efter de två slalompassen, som jag upplevt lite stressande för honom. Men det gick jättebra, frånsätt att han drog aningen snett – mot där jag brukar sätta upp targetpinnen.

Efter jobbet tog vi en skogsrunda (Semla "fastnade" inte på bild idag) innan det blev lydnadsträning på Kviberg tillsammans med Karin och Samba.
Rejs – ff, ställande u.g., saktagående, kryp och ingångar – nöjd med det mesta, men särskilt med saktagåendet, där jag nu längde sträckan till ca 25 m + att jag testade att en enstaka gång starta direkt bakom honom.
Semla – värmde upp med slalom mellan benen, fortsatte sen med de två hopphindrena som jag hade tagit med mig. Hon hade världens hindersug, men det som gladde mig mest var att hon efter att ha rammat ett hinderinte blev det minsta rädd, utan var ”på” igen, helt obekymrad och DET mina vänner betyder att hennes självförtroende verkar ha fått en bra sjuss framåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar