Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


söndag 25 juni 2017

BRUKSSÖK o SLALOM i trg

Efter de senaste dagarnas skiftande väderprognoser, blev det tillslut en dag med regn och rusk, till och med hagel. Tommy som hade ställt klockan för en tidig golfrunda, vände på kudden och somnade om.

Så inför dagens sökpass var det bara att dra på det helt vattentäta regnstället = ”vuxengalon”, goretex tål liksom inte att kräla omkring på marken med. Min tur att välja ruta och valde den utmed Härkeshultsvägen på hö. sida efter kalhygget.

Startordning – Johan&Tessla, Britt&Sambo, Jag&Rejs och Madde&Hydra (som var i slutet av sitt löp). Maddes Kirin (som var i början på sitt löp) gick med under vallningen (jag sa ok, efter att ha fått frågan) och Rejs lät sig inte påverkas, sånär som vid ett enstaka skick, men efter en tillsägelse/banning från mig sprang han sen som aldrig förr. I övrigt gjorde Rejs ALLT klockrent – skicken, framslagen, påvisen, tillbakagången till stigen – allt enl. skolboken, Gits skolbok – haha !

Senare på eftermiddagen ställde jag upp de nya slalompinnarna, som nu ska få stå uppe tills det är dags för gräsklippning. Få se om jag kan lyckas få in pass/dag för Semlas del fram till höstens kursomgång.

Regnandet hade fortsatt från och till under hela dagen och även nu, men försökte passa på mellan skurarna och vid första uppbehållet gick Semla och jag ut och körde. Märks att hon inte är van vid alla 12 pinnarna – hon bröt ibland ut vid ca 8:a pinnar, ungefär vid samma ställe varje gång. Men nu ska jag i alla fall fortsätta denna modellen – ”allémodellen” – och fokusera på (som jag skrev igår) ingångar och självständighet.

Även Rejs fick testa samma modell. Ska bli roligt att se hur fort dom utvecklas och om dom utvecklas i samma takt, OM jag överhuvudtaget ska fortsätta med Rejs. Måste hålla koll på hans stressnivå liksom …

PS Alla bilderna i just detta inlägget är från google

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar