Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


tisdag 17 november 2015

LITE KUL ÄNDÅ ...

 ... att det är höst och mörkt, för då finns det anledning till inomhusträning på mattan och då blir det tillfälle till att spontant testa lite nya grejer ...

Fortsatte med högersvängarna, där vi avslutade vid gårdagens träning. Men det gick inte fullt lika bra idag, för även om han är superuppmärksam hur jag rör mitt huvud, så "svansade" han ut för mycket med baken. Men därimot funkade det riktigt bra när jag testade att använda vänsterfoten/benet först i svängen. Får fortsätta att testa mig/oss fram ... är ju TVÅ hela månader kvar tills vi börjar lydnadskursen för Monica. Vidare fortsatte vi med "position/bakdelskontroll" även åt vänster, "kartong"fokus framåt" (framåtsändande), "sitt upp", "handtarget/nosdutt" (frysning) och avslutade med lite "ordförståelse". Tyckte allt gick jättebra, säkert tackvare att jag kände att jag själv lyckades vara lugn idag och därmed var Rejs betydligt lugnare. MÅSTE tänka på att lägga fokus på lugn och tydlighet.

Varvade träningen mellan Rejs och Semla. Även Semla fick känna på "ordförståelse", som det visade sig att hon inte riktigt var mogen för, men duktig med sina mått. Och sen jobbade vi vidare med föremålsintresset, som blir bättre och bättre, minns ju hur det var för Rejs och hur det ser ut nu, även om deras beteende ter sig olika.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar