Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


måndag 16 november 2015

AHA-upplevelse

Inte för det är nåt jag har kommit på nu i kväll - men herregud vad det går upp och ner med hundträningen … igår down, smått deppig, idag glad över det lilla – fick en liten aha-upplevelse under kvällens lilla träning hemma på mattan, som gjorde att jag nu förstår ÄNNU mer än tidigare hur förar-och signalkänslig Rejs är !

Lika snabb och HET som han är, lika känslig för mina kroppsrörelser är han, när han har fokus på MIG vill säga och DET har han hemma på mattan, där ju inga störningar uppstår.

Tränade bl.a. (trän. även "kryplugn") lite högersvängar som han (vi) har svårt för – han far ut med baken och tränger mig efter svängen, så jag snubblar på honom när vi börjar det fortsatta fotgåendet … Upptäckte av en ren händelse att det räckte med att jag gjorde en liten huvudrörelse (åt ”färdriktn.”) för att han skulle vara som klistrad runt i hö.svängen. Testade några gånger med samma goda resultat, men får testa i morron igen för att se om det var en engångsföreteelse eller ej.

Körde också den Annika Falkenberg inspirerade aktiviteten – ”kliva i kartonen”, som Rejs tills nu inte riktigt fattat meningen med (Semla därimot fattade redan efter två tillfällen). Nu hade jag gjort kartongen lägre (ca 20cm hög) + att jag använde mig av targetplattan (i kartongen)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar