Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


lördag 7 november 2015

SÖKARBETE

Tommy åter hemma efter två veckors jobb i Värmland. Visserligen hemma under helgerna, men det blir lite "körigt" under veckorna, då det känns som det bara är jobb och utgång med hundarna som hinns med. Att vi går in i den tråkigaste månaden, med ett mörker som sänkt sig redan vid ½ 4-tiden gör det inte bättre. Saknar oxå F&S, som jag inte besökt på länge, både pga förkylning och att jag inte orkar när jag är ensam med hundarna. Lyckliga dom som kan ha med sina hundar på sina arbetsplatser.

Idag blev det ett besök uppe vid Råhult tillsammans med hela lilla familjen. Tog en promenad med ett litet avbrott med ett närsök (med nya minidummys) - lättplätt sa Rejs.

Satte sen hundarna i bilen medan vi la ut ett stort sök (med nya dummys). Helt ok, sånär som att han (börjar se ett "mönster") efter just FÖRSTA dummyn gärna vill fortsätta leta direkt. Själva sökandet skötte han bra - ger inte upp o är lyhörd då jag kallar tillbaka när han har svävat ut väl långt. Mattades av ngt i slutet, fick jobba på den sista som låg längst ut (ca40m?).

Det som jag tar med mig är att han sen han började "knäcka" dummysarna har fått ett "oroligt" grepp och inte riktigt vill avlämna. Han som ju har haft så fina avlämningar. Så bilderna nedan "ljuger" aningen. för riktigt så fint såg det inte alltid ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar