Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


söndag 1 mars 2015

SÖNDAG 1:a MARS

Dagens FB 1:a
Inte april, men MARSväder


Dagens FB 2:a
Mys på högsta nivå !


Dagens FB 3:e
En stund på appellplan. med husse som kameraman !


Dagens FB 4:e
Lite Björn Skifs innan em/kvällens ridhusträn. ... men den enerverande reklamen kunde man ju vara utan !

***
I eftermiddag/kväll var det då åter dax för ett lydnadspass i ridhuset. Denna gången ett pass med TRÄNINGSTÄVLING.
Eftersom vi var ganska tidiga, så passade jag på att värma upp oss, samtidigt som Elin med Nemo var inne, som oxå var tidiga. Rejs var liiiite uppskruvad till en början, men sansade sig och var riktigt duktig efter ett tag.

Därefter blev det lottdragning och jag drog nr 1, precis som sist. Vi inledde med platsliggning och dom andra tyckte det var helt OK att vi var med, trots att jag ville ha möjligheten att belöna när jag ville. Rejs skötte sig, även om han inte la sig ner förrän jag stod rakt framför honom. Dom andra låg i 5min. medan jag tror att Rejs kanske låg i ca 3min. dock med avbrott för en belöning i mellan.

Efter platsen passade jag på att kissa Rejs, medan dom andra körde sittande i grupp, Sen när det var vår tur att äntra scenen hade jag redan flaggat för att jag inte ville köra tävlingsmässigt, utan bara ville köra ett "vanligt störningspass" med hjälp av kompisarna, eftersom jag sist (trän.tävl. i jan.) tyckte att Rejs inte var riktigt mogen för just "tävlingssituationen", som blev lite FÖR mycket för honom helt enkelt. Dom stod två stycken på var sida och även om dom var ganska passiva där dom stod, så höll dom igång en konversation sinsemellan. Vi gick linförighet i mellan dom, ibland närmare, ibland längre ifrån. Även om Rejs släppte blicken nån gång, så återtog han den snabbt och gick mestadels utmärkt.

Tränade även på att lämna honom, UTAN att han skulle flytta nån tass. Jag fick från ett tidigare (när det nu var) träningstillfälle nämligen höra att han flyttade framtassen/tassarna något i samband när jag lämnade honom, vilket var en väldigt nyttig information då jag trott att han satt lugnt och stadigt. Nu gick jag bara ifrån honom några steg/meter, som jag sedan förlängde ytterligare efter lyckande ... när han "frös" tassarna.

Kände mig nöjd efter detta och satte honom i bilen, för att åter gå in i manegen och hjälpa dom andra (Malin, Elin, Monika och Aneta). Efter ett par trevliga timmar och tack och hej, åkte vi sen nöjda hemåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar