Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


söndag 15 mars 2015

KURSDAG på LILLA EDETS BK

Idag har vi (tävl.lydn.kursen) åter (som i höstas) varit och gästat Lilla Edet, för att där köra denna kursomgångens träningstävling. Efter lite strulande fram och tillbaka pga att några inte kunde och det var svårt att hitta nytt datum då ALLA kunde, beslutades det att halva gruppen skulle köra på det redan utsatta datumet - alltså just idag.

Rejs och jag gick ut som tredje ekipage och innan det var vår tur tittade jag förstås på dom som gick före oss, innan jag själv gick och värmde upp min lille rödspätta.

Värmde upp på p-platsen och trots störningar, dels av ekipaget inne på plan, men även av gnäggande hästar och lite folk som kom gående längst grusvägen i omgångar, gick han med riktigt fin kontakt och släppte den nästan aldrig. Men så fort vi skulle gå in "tappade" han det jag trodde vi hade byggt upp under uppvärmningen ....

Medan jag hade planerat (ibland har jag lite otur när jag tänker) att köra några moment tävlingmässigt, sa Monica (innan jag ens hunnit uppge momenten) att vi självklart fortsätter där vi slutade vid kurstillfället i måndags dvs att fortsätta med "tragglandet" med kontakten - såklart, tänkte jag lite efterklokt.
Med hjälp av "kursarna" och div. prylar (ex.app.bock, hinder och koner) på plan som störning, körde vi på. Från att i början ha varit ganska "tittig", blev släppen allt färre och i slutet gick han riktigt bra imellanåt. Avslutade med att testa hoppet, mest för att se hur han reagerade med "publik", vilket inte var några som helst problem.

Medan vi senare tackade Monica, som skulle vidare till nästa kurs, fortsatte vi att träna (inte Rejs&jag) och hjälpte varandra för att sen avsluta med fika.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar