Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


söndag 11 januari 2015

UPPTÄCKSFÄRD o RIDHUSTRÄN.

Dagens FB
En liten upptäcksfärd idag ... hörde nåt porla/forsa en bit in ...



***
Pga stormen blev det en ganska sömnlös natt, men det tog vi igen med att ha sovmorgon.
Efter frukost åkte vi iväg till Härkeshultsvägen för att utforska nya marker, ibland blir man trött på att gå invanda fotspår.
Det var nog tur att vi hade tagit sovmorgon och inte kom iväg förrän efter kl.12, för det hade blåst ner flera träd över vägen, som hade hunnits sågats i tu, så det blev framkomligt.

När vi gick där i blötan hörde vi båda ett forsande ljud en bit in i skogen och nyfiken som jag är vad jag tvungen att kolla. Det visade sig vara ett stort (allt är relativt) vattenfall och en bäck fylld till bredden, som nu snarare liknade en å. När jag efter en stund längre fram förstod att vi måste över vattendraget för att ta oss vidare, undrade jag hur det nu skulle gå till. Men det var inga större problem för det var nån vänlig själ som hade gjort en bro av en skiva med korrigerad plåt, tänkte - undrar om Rejs vågar kliva ut på den ! Jag testade själv först för att se att den var någorlunda stabil, vilken den var. Rejs vandrade över som om han aldrig gjort annat !

Efter vi hade gått ytterligare en bit tränade vi lite apportering - markeringar och linjetag, innan vi vände igen. Lite läskigt var det, då markerna var uppbökade av vildsvin. Vet att "experterna" säger att det inte är nån större risk för några möten, men jag tycker ÄNDÅ det känns lite läskigt.

På kvällens RIDHUSTRÄNING blev ikväll tyvärr lite dålig stämning, pga att jag sa ifrån att jag inte uppskattar att det står skällande hundar utmed sargkanten medan vi – iaf Rejs och jag – kör, helt enkelt för att Rejs inte fixar den störningen än. Inledningsvis blev träningen (följsamh./handtarget/plats) väldigt hafsig och Rejs hade svårt med koncentrationen och gick ibland igång på alla cylindrar, Jag blev irriterad, både på de skällande hundarna och på Rejs, som i sin tur ledde till att jag satte Rejs i bilen. Men vi fick tillslut, ändå till ett riktigt bra avslut efter den mindre bra inledningen - tack för det, ni som var inblandade !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar