Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


fredag 2 januari 2015

ELSA BLOMSTER o SVEA

Dagens FB
Rejs så trött men nöjd (jag oxå) efter först en stunds "konsultation" hos Elsa Blomster ... och sen en go hundpromenad ... det är kämpigt värre att uppvakta en vacker cockerflicka, hälsar Rejs !

***

Idag har alltså Rejs & jag tillsammans med Susanne & Nelson varit och träffat Elsa Blomster för lite råd och tips ...

Det hade stormat och regnat en hel del under natten och enl. väderrapporten var det klass 2-varning och stormen (Svea) skulle kulminera under dagen. När jag låg i sängen och hörde vinden vina runt huset, hade jag mina funderingar om jag skulle ringa Elsa för att höra om vi skulle ställa in. Men tiden gick och jag brydde mig inte om att ringa och det visade sig inte vara så farligt !

Rejs & jag - mest grundläggande, fortsatt arbete med gripande och avlämningar.
Pratade oxå allmänt om Rejs höga aktivitetsnivå och ljudande när han träffar andra hundar. Måste ta tag i det här att vistas i miljöer med mycket hundar ... typ Slottskogen eller runt Härlanda tjärn.
Men positivt var ju dock att han valde bort Susanne&Nelson när dom kom och ställde sig och väntade på sin tur, medan Rejs& jag höll på att runda av vårt "pass".
Susanne (och jag förstås) fick bra hjälp och tips om att variera (Z) linjetagen, även om det nu gick strålande och han inte brydde sig om störningen (de korsande spåren).

Därefter åkte vi vidare till klubben och tog en promenad. Rejs helt tokig i Stina (8:a årig cocker) och kunde inte låta henna vara, försökte ideligen bestiga henne trots att jag försökte säga ifrån .,, troligen för mesigt !

Senare på kvällen, när vi hade hört på TV att stormen dragit öster ut, konstaterade vi att det inte alls var så, utan snarare att stormen nu kulminerade ytterligare ... skit vad det blåste !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar