Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


söndag 20 januari 2013

BRUKSSÖK - tollered, lergraven våtmark


Vem hade kunnat ana att denna dagen skulle bli så härlig och lyckad som den blev. Efter gårdagens kalla kvällsprom. (-14) hade jag inte nåt större sug efter sökträningi morse när jag steg upp – hade nästan hoppats att få ett meddelande att det blivit inställt. Men temperaturen steg allt eftersom i rasade fart och vid framkomsten var det bara –6gr.

Idag var vi  5 st, n ä s t a n  full styrka – i startordn. Britt&Sambo, Lena&Tessla, Git&Lyra, Jag&Özet och Jenny&Lita (gul)

Mulet, så gott som vindstilla och som sagt, ca –6gr. Granskog – ena sidan (vä.) platt och glest mellan träden, andra sidan (hö.) ganska brant, med mkt vindfällda träd.

6 slag – Lena (vä.) och Johan (hö.) figgade, medan Britt hade stigen.
Började vänster
1:a bakom träd – rakt och bra
2:a bakom en rotvälta – bland en massa vindfällda träd – ”högt” uppe i brant.  Rakt och fint ut och upp i branten (ngt bakåt) – gav efter en stund upp och kom tillbaka – skickade om – sprang då så mkt framåt att jag kallade tillbaka, för att skicka igen = KANONBRA
3:a bakom träd, i en liiiiiten sänka – rakt och bra 
4:e bakom/under en liten gran, uppe på höjden (också där en del vindfällda träd) där det började plana ut nedåt igen. – han sprang vid sidan om (framåt) riktningen dit jag pekade (över ett par smala torra omkullvälta unggranar) – jag var SNABB och kallade tillbaka (DUKTIG mig) och skickade om = PERFEKT
5:e tomt – rakt ut – på fullt djup – jättebra framslag – men på väg in (ca 15-20m fr. stigen) hittade han nåt ät äta (där Britt figgat för Lyra) + att han passade på att slå en liten kiss (OBS ! den enda gången idag) Synd, på ett annars jättebra skick/slag.
6:e bakom en rotvälta - inte riktigt på fullt djup – rakt och bra – sen ”irrade” och cirkulerade han runt där Johan låg – stannade upp och ”blängde” på mig, som hade förflyttat mig inför framslaget – jag sa inget och efter en stund forts. han leta och hittade snart Johan bakom rotvältan.

Var/är riktigt nöjd med Özets insats idag – även om det inte var klockrent, så var de flesta skicken var riktigt raka och fina, till skillnad mot den senaste tidens ojämnhet, där jag behövt bryta åtskilda gånger. Kanske har jag själv en del i att det blev bra idag, då jag tycker jag skärpte till mig och bröt honom i rätt TID. Har även ändrat tillbaka till  att skicka honom med min högerarm, då jag tycker att det då är lättare att se vart han riktar blicken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar