Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


söndag 13 januari 2013

BRUKSSÖK - blommaskog

Idag var det åter några återbud, men vi - i startorning : Git&Lyra, Malin&Nessa, Jag&Özet, Britt, Malin&Sambo – som var med, fick några härliga timmar som inleddes med, först ett stilla snöfall som övergick till solsken med växlande molnighet. Några minusgrader (ca –3) vindstilla, började vinda lite för sista hunden (Sambo)

Terrängen var lätt kuperad och ganska öppen blandskog i blåbärsris, med många småhöjder/kullar och både stora stenar och berg med ”stup”.

Kan konstatera att Özet – bergsgeten – har börjat bli lite väl modig när han hoppar över bergsskrevor och dyl, där jag helst hade sett att han var lite försiktig. Jag själv, hade ju önskat få se om han hoppar med tanke eller bara forcerar … 

Kände att Özet idag, verkligen var laddad och gick på högvarv inför starten, även om han mattades ngt på de två sista slagen. 

Tyckte att det gick ganska bra, även om jag känner att jag själv brister, då jag har lite svårt att bestämma mig om jag ska bryta honom eller inte, efter ett skick … 
Tänker ofta – han söker sig nog in i rätt bana/linje igen – MEN när han inte gör det, är det ju liksom försent att kalla tillbaka honom … Jag MÅSTE skärpa mig där !

Körde 8 slag - Git hade stigen, medan Malin (vä.) och Britt (hö.) figgade.
Började vänster
1:a nedanför ”stup” (2m) 
2:a tomt
3:e skreva i stor sten, skicket uppför ett litet berg/kulle
4:e bakom/nedanför ”kulle” vid omkullvält stam 
5:e bakom tallstam i sänka 
6:e bergsskreva i/nedanför stup (3m)
7:e bakom/nedanför brant 
8:e längst gärdsgård – men på ”andra sidan” och bakom/inne i en liten gran


Efter dagens flera uträttande både under och efter sökarbetet, börjar jag inse att jag nog måste skärpa till mig och ge Özet en ORDENTLIG rastning innan sökarbetet … för det var väldans vad det kissades och bajsades idag … 
VET ju visserligen att grabben imellanåt har stor förbränning, men denna gång kunde det MÖÖÖÖÖJLIGEN bero på den senaste (innan snö och kyla) tidens hjorttryffelfrossande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar