Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


söndag 30 december 2012

BRUKSSÖK - härskogsvägen/brunstorp

Vaknade 09.00 och rullade runt och tänkte - ska bara ligga en stund till ... vaknade sen med ett ryck kl. 10.00. Oohh skit ... nu gäller det att få fart på grejerna ...
När jag körde på motorvägen upptäckte jag, att jag t.o.m hade lite marginal. Väl där (Härskogens motionsanläggn.), på p-platsen visade det sig att vi bara skulle bli tre stycken (Britt, Titti och jag) efter ett återbud och åkte därför tillbaka till Brunstorp – där vi var i fredags – för att den rutan ligger nära bilarna.

Idag var det mildväder och regn, ca + 5 grader. Senaste tidens regnande hade nu tagit styggt (!) på snön, tjälen hade börjat släppa sitt grepp och grenarna på marken var svinhala. Terrängen och vegetationen hade inte ändrats sen i fredags - ha ha - och var fortfarande öppen granskog, svagt kuperad, med några enstaka stora stenar och en ”större bergsknalle”. Eventuella viltspår syntes nu, tillskillnad mot i fredags, då man tydl. såg dom i snön.
Extra spännande och KUL blev det idag, för det saknades stighållare (var ju bara tre stycken) och man var tvungen att förlita sig på sig själv.

Stigens sträckning ändrades något från fredagens och legorna blev ”utbytta”.
Sände på 5 skick, med Titti på första (vä)
Skickade om, på ett par av skicken, Särskilt strulande blev det vid 4:e (tror jag) skicket, då Britt trodde han gick efter hennes ”utgångs spår”.
Sista skicket (bakom en bergsknalle) sprang han ut kanonbra (efter omskick) MEN sprang tillbaka samma väg som han sprang ut, medan han på påviset sprang rätt över berget !!!

Efter hemkomsten började det ÖSREGNA och då var jag glad att vi klarat oss med det lilla regnandet som föll från och till !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar