Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


fredag 28 december 2012

BRUKSSÖK - härskogensväg/brunstorp

Eftersom onsdagens sökpass - där jag tänkt hoppa in som ”gästande” reserv - blev inställt, fick vi till ett ”extra insatt” sökpass idag istället, vid Brunstorp på vänstersidan. Dock en liten mager skara på fyra personer, i startorning : Git&Xantha (löp) Jag&Özet, Titti&Vilde, Malin&Mara.

I några minusgrader (-2-3gr) med blå himmel och i svag vind. Efter de senaste dagarnas mildväder och regnande var det nu inte längre så mycket snö kvar, men fortfarande tjäle och hyfsat hårt i backen. Ganska öppen granskog, svagt kuperad, med några enstaka stora stenar och en ”större bergsknalle”. En hel del viltspår av hare, rådjur och älg, som man nu tydligt såg i snön !.

Det som i somras gick som på räls .. där verkar det nu ha uppkommit ”solkurvor” på sina ställen … för Özet har de senaste gångerna börjat slarva och har varit allmänt splittrad. Tyckte ändå skicken gick hyfsat, om än inte alltid spikrakt. Testade att ha Gits löpande Xantha, som startnummer ett och därefter Özet. Måste ju testa och se hur – eller OM – han låter sig distraheras, vilket han inte gjorde nämnvärt – lyfte dock på benet vid två tillfällen.

Malin (vä.) o Titti (hö.) figgade, medan Git stigade ….

1:a (vä Malin)  under liten gran – kanon direkt
2:a (hö Titti)  bakom sten o gran i ”blötmarken” (nu fruset) jag försökte kalla in utan att lyckas - gjorde en STOR lov innan han fick upp vittring
3:e (vä Malin) bakom berg – kanon efter omskick
4:e (hö Titti)  under gran i starkt nerförslut - sådär efter omskick
5:e (vä Malin) OK tror jag
6:e (tomt) kanon efter omskick: Gjorde verkligen ett kanon framslag, MEN på väg in hittade han nåt han inte kunde slita sig ifrån (tappat godis???) Därefter blev han akut bajsnödig (tar på mig – ej tillräckl. rastad) !!! Gick fram och satte honom, för att sen kalla in till stigen …
7:e (vä Obs ! Titti) inte på fullt djup (hon hann inte springa) Jag klantade (lite otur när jag tänkte) mig efter tomslaget, när jag tog in Malin efter 5:e och sa att Titti skulle lägga sig på DEN sidan …
Ja, ja – shit happens !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar