Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


söndag 7 oktober 2012

BRUKSSÖK - härkeshultsvägen

Vi höll idag till längst Härkeshultsvägen låååångt bortanför taxrutan – på högersidan. Ganska blött i skogen efter senaste tidens ösregnande. Dock perfekt ”sökväder” idag, först mulet som övergick i ngt uppsprickande med växlande molnighet – svag vind. Blandskog – ”lagom” tät vegetation.

Vi var återigen ett fullsatt gäng, bestående av - i startordn. - Britt, Aneta, Git, Maggan (figgar Annica – vä./Aneta – hö. bergsidan och Britt som stighållare), Jennie och Annica.

Med sökhelgen (för två veckor sedan) färskt i minnet, ville jag nu testa på att köra UTAN dykupper redan från början och helst köra vidare utan … Kruxet var bara att det på ena sidan var ett brant berg med ett stup på ca 3-4 m – skulle jag våga skicka ut honom på var sida om detta ??? Men efter ett litet resonemang med trän.kompisarna, så skickade jag ut honom på väl valda slag och Özet som är en smart kille fixade legorna – väl dolda vid stupets fot - galant. Körde sammanlagt 8 slag, som gick som tåget – bara första – där han slog framåt (följde en stig) - fick jag kalla tillbaka för omskick. Även framslagen gick som smort, även om jag hjälpte honom som vanligt … Özet var fantastiskt duktig och jag blev stolt som en … tupp !!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar