Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


lördag 13 oktober 2012

ÅSKÅDARE partille bk lydnadstävling

Idag har vi - Özet&jag - varit på Partilles lydnadstävling och planen var den, att jag skulle titta och heja på ett flertal deltagare i främst klass I, men oxå kolla II:an för att lära. Men morgontrött som jag ju är, kom vi inte iväg förrän sent – närmare bestämt vid 11-tiden – och då kulle det visa sig att första halvan (”mina” deltagare) av startfältet redan hade gått. OK då går jag en sväng och rastar Özet innan II:an startar.
När jag återkom och slog mig ner, tog jag på mig ännu en tröja trots att jag redan var varm (smått svettig!!!) för att jag INTE skulle börja frysa efter en stund ! Och visst där satt jag varm och go, medan folk omkring mig huttrade och frös ... men dröjde inte länge förrän jag också började frysa. Äh, jag skiter i det här och åker hem tänkte jag, men efter ett besök i klubbstugan hade jag tinat upp och gav ”det” ytterligare en chans och lämnade Özet i bilen, innan jag åter knatade upp till appellplan igen och kollade in III:an (II:an gick på andra sidan planen) tillsammans med ett gäng glada klubbkompisar.

 Alltså – kul och trevligt – men KALLT !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar