Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


söndag 16 september 2012

SÖKTRÄNING – Härskogsvägen

Ännu en dag i sök(bruks)skogen. Vädret var mulet med ngt uppsprickade i mellanåt, men senare på hemvägen regn ...
Rutan var svår – kuperad, med tät vegetation – många granar med torra utstickande vassa pinnar till grenar – lite obehagligt med tanke på hundarnas ögon, men som tur var gick det bra - även om jag upptäckte ett sår i Özets huvud vid hemkomsten !!!

Idag var vi full styrka – 6 st, i startorningen – Britt, Karin, Aneta ,Lena, jag och Git. Jag gjorde min ”riktiga” premiär som stighållare –  åt Aneta/Zoe. Att vara ensam på stigen och få till timingen på walkis-kommunikationen är inte det lättaste må jag säga .. mkt att hålla reda på … he he .. men alla barn i början ..

Körde Özet på 7 skick/slag – med Aneta (hö. - första/sista ) och Karin (vä.) som figgar.
Pga att vägen - med snabb trafik - gick ett par hundra meter bredvid (början av) rutan, fick jag lite skrämselhicka då jag var rädd att Özet skulle kunna få för sig att springa efter sin älskade Elda, som strax före vår start hade passerat efter sitt pass, eftersom vi hade ställt våra bilar på andra sidan vägen. Men vad kan vara bättre än att leta figge ?

Även denna gången (som förra veckan) blev dykupperna VÄLDIGT diffusa, OM han såg dom överhuvudtaget. Han var oerhört lyhörd och svarade direkt när jag ropade tillbaka honom, när han vid första skicket helt plötslig vek av (slog framåt) från ”linjen” ….

Özet går verkligen från klarhet till klarhet - har verkligen utvecklats den senaste tiden, bl.a med framslagen, som han gjorde fantastiskt bra idag, trots den svåra terrängen och täta vegetationen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar