Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


lördag 28 januari 2012

ÖZET PÅ INSKOLNING

I eftermiddags åkte Özet & jag till kusin Lasse och Elisabeth för inskolning av Özet, inför vår skidresa om ca en månad. Vilken entré det hade kunnat bli ... jag bromsade in strax bakom deras bilar på garageuppfarten ... men upptäckte till min fasa att bilen fortsatte framåt ...  k a a a n a d e  så sakta mot deras bilar ... men stannade som TUR var i tid.

Tess visste inte till sig av lycka när hon fick syn på Özet. Men Özet hade lite att stå innan han tog sig an Tess - skulle ju bara lukta där och kolla här och smaka där och bära här och kissa där och kissa här oxå ... medan Tess sprang efter och försökte få igång honom ! Men till slut hade han inspekterat hemmet både utvändigt och invändigt och började härja TILLSAMMANS med Tess.

Efter en fika sa jag HEJ DÅ och lämnade Özet och var borta i ca 10 min. innan jag var tillbaka, bara för att se hur svår ångest han ev. skulle drabbas av. Men det gick hur bra som helst, han hade bara kollat lite och sen struttat med när dom hade lockat på honom.

Innan hemfärden hade vi hunnit med en promenad runt omkring i Långedrag, mest för att se om dom kunde uppföra sig och gå bredvid varandra utan att busa. Jamenvisst ... no problem ... dom gick där, som dom aldrig gjort annat !

Jag kände mig så tillfreds när jag åkte hem och tänkte att detta kommer gå/bli hur bra som helst !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar