Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


måndag 30 januari 2012

KURS I TÄVLINGSLYDNAD - 1:A

Ikväll började Özet & jag vår kurs i tävlingslydnad på Alfa Hundcenter för Git Jering. Till skillnad mot min första bekantskap med Git – två år sedan – då jag bara hade rykten i ryggen och inte visste vad jag hade att vänta, hade jag nu efter både kurser och alla sökträningstillfällen en bättre kännedom och såg verkligen fram i mot kvällen utan vånda.

Våra kurskamrater var två sheltiesar, en groenendal och en mörkbrun (har jag aldrig sett) aussie, med sina mattar. Vid presentationen visade det sig att det bara var Özet & jag som börjat tävla och efter att jag berättat om våra svårigheter – främst om det frustrerande platsliggandet, men även att han då och då tappar ögonkontakt och focus i fotgåendet, satte vi igång. Vad passade bättre att börja med, om inte just ögonkontakt och focus – lite back to basic – med Özet sittande i startposition i ena övningen och framförande TILL startposition i den andra. Özet var kanonduktig och med många bra tips, men även repetition och uppfräschning, åkte jag därifrån mycket nöjd och full av inspiration – fick lite nytändning måste jag säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar