Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


lördag 7 januari 2012

MY DOG

Kl. 09 åkte vi hemifrån, Susanne och jag, för att förhoppningsvis hinna till Stina & Raikos start i freestylen - Agria Freestyle Elite Challenge. Kul att kunna introducera Susanne i freestylens värld – särskilt som landets bästa ekipage, skulle göra upp i årets första deltävling. Roligt var ju förstås även att få möjligheten att presentera Özets kusin, Raiko och ännu roligare var att dom placerade sig som 5:a, med ett härligt program och samspel.

Efter att ha sagt hej och hejdå till Stina och Titti, letade vi oss fram till mopsringen för att säga hej till Lena, som ställde ut Unni, som f.ö. blev bästa junior … ??? eller nåt !!! Som ni märker är en annan inte särkilt hemma i utställningsvärlden. Efter en stunds tjôtande, skilde vi på oss – Susanne gick till Groenendaelsringen, medan jag skulle gå och kolla runt lite, innan jag sen skulle ansluta till Groen.-ringen. Kollade lite på rallylydnaden – inge kul att titta på, så jag gick vidare – genom rastorget, sa hej till Cissi, som stod i welch’arnas monter - gick vidare, med en kaffe & bulle i handen – gjorde mig ingen brådska - köpte ett par jaktkoppel för en billig penning … och när jag slutligen kom till Groen.-ringen, var bedömningen SLUT … och ingen Susanne syntes till ! Jaha det var la käckt då ! Hur ska vi nu få tag på varann (Susanne hade glömt sin tel.) … hhum … om hon är lika klok som jag !!! så tar hon sig till Lena och mopsarna … jamen visst hade hon tänkt samma som jag – just DÄR var hon ju … även om hon redan hade hunnit engagera halva GBG, för att få fatt i mitt tel. nr …

Med tiden började blodsockret falla och en fikapause var på sin plats. Där satt vi och snackade hund – överraskade va ? - medan några kompisar – både gemensamma och nya bekantskaper - stannade till och sa hej. Efter fikapausen vandrade vi vidare, genom utställarna (hundartiklar) och gjorde slut på ytterligare pengar, för att slutligen hamna vid ”finalringen”, där vi från läktaren fick oss några rejäla gapskratt, medan vi tittade på de olika utmärkelserna – bl.a  Årets utställningshund och resultaten från dagens finaler.


Tack Susanne för en supertrevlig heldag ……

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar