Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


tisdag 31 januari 2012

NOSTALGITRIPP

Beslutade mig för att slopa lydnadsträningen i Gråbo ikväll, då vi ju var på lydn.kurs igår och jag hellre ville göra ett besök hos mamma. Skulle bara gå en sväng med Özet först och funderade på VAR kvällspromenaden skulle ske. Det är ju så jäkla tråkigt med mörkret, även om snön lyser upp. Men jag beslutade mig för att ta en sväng runt barndomskvarteren – på en liten nostalgitripp.

Gick först ner till tennisbanan, där man som liten ”hängde” bl.a. medan pappa och bröderna spelade div. turneringar, gick sen förbi gamla skolan där jag gick låg- och mellanstadiet. Vandrade sen vidare och passerade flera gamla kompisars barndomshem och gick förbi den gamla fina kyrkan (Utby kyrka)
där jag har varit på många skolavslutningar, har konfirmerats, har varit på bröllop och dop och även på min pappas begravning, som ju förstås var oerhört ledsam och känslosam. Efter att ha passerat ytterligare några kompisars barndomshem, var jag efter ca en timme, tillbaka på ”mammas gata” och fortsatte kvällen framför TV’n tillsammans med lilla mamma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar