Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


torsdag 26 januari 2012

I MORGON ÄR - SOM TUR ÄR - EN ANNAN DAG !

Inte för att jag är vidare värst vidskeplig, men OM det hade varit fredagen den 13:e, så hade jag kanske inte reagerat ... men det är ju så, att vissa dagar går det mesta fel ... och IDAG har det varit just en sån dag ...

Det första som hände var när jag tankade bilen. Det blev övertryck i slangen/tanken när jag hade tankat klart och jag fick hela jackärmen överöst med bensin.  När jag sen fick ut kvittot var det tomt – ingen text – bara : ”Ditt kort kunde inte avläsas” !

När jag en stund senare var hemma och hämtade Özet och skulle snöra på mig kängorna, slog jag huvudet i hallbyrån …

Efter att ha anlänt till Kvibergsområdet, såg jag att polisen hade invaderat p-platsen där dom var i full gång med övningskörning, på div. uppställda hinder.  Jag ställde mig strax bredvid och knatade iväg för att träna på en av planerna en bit bort. Hade precis förberett inför en stoppsign.övn. och skulle precis kalla in honom, då han istället för att komma, vände tvärt och satte av i full karreta bort mot poliserna … hummm … ja, det vore ju just snyggt att behöva gå bort till dom och ursäkta sig … Men han hade INTE alls poliserna som mål – phu - utan ett bajsställe (urk) där han ”fyndat” vid ett annat tillfälle för ca en månads sedan … men tji fick han NU … för blev det nitlott + en rasande matte ! VAR det verkligen värt det Özet ?

Beslöt mig för att fortsätta vår träning, men nu på annat ställe – på planen bredvid poliserna – vilket gick alldeles strålande ! När vi gick mot bilen efter vårt lilla trän.pass, kom en polis i ”blåställ” marscherande mot oss. Va nu då, vad kan han tänkas vilja ? Många tankar hann fara genom mitt huvud … - irriterad på mina blåssignaler ? – ska han skälla på mig för ”lösdrivande” (rymningen) hund ? – fick jag inte ställa bilen vid ”deras” övningsplats ? … men när jag hade stängt bakluckan på bilen, vände han och gick tillbaka … Konstigt beteende, tyckte jag nog !

På hemvägen tänkte jag att - tur är det väl att "i morgon är det en annan dag" - måtte det nu vara slut på dagens strul !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar