Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


söndag 14 augusti 2011

BRUKSSÖKTRÄNING I FLODA

Dagens brukssök gick i skogarna kring Floda, närmare bestämt Björnås, i bra sökväder = mulet och ca 17-18 gr.

Gänget idag bestod av Git, Britt, Titti och jag.
Britt och Titti, låg figgar för Özet – Git på stigen, vilket alltid är tacksamt !

Körde 6 st skick, vilket dom 2 första var – det 1.a åt hö. och det 2:a åt vä. in i ett mörkt ”hål” /gryt, i en bergsskreva/under ett stort stenblock. MEN om han kände vittringen av Britt inne under stenblocket, skulle jag skicka honom direkt mot henne istället för det första skicket, mot Titti.

Özet började vädra med än gång – och efter lite ”virrande” från min sida, och uppmaning från Git, så skickade jag honom mot Britt. Inga ledsamheter här inte – han sprang in till Britt direkt, utan det minsta tvekan.

Resten av skicken fixade han galant – likaså påvisen, vilka han annars ibland har hittat på saker på vägen, så att säga – ”ska bara” – men nu, rätt på !

Vi kör fortfarande ”dykupper” och tänker så fortsätta med ett tag framöver = hjärntvätt ! Jag själv har lite svårt att se (Git också) om han verkligen har sett figgen eller ej, med idag fixade han som sagt alla 6 skicken med bravur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar