Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


söndag 21 augusti 2011

BRUKSSÖK och LYDNAD

BRUKSSÖK på Lerum
På dagens brukssök var vi en mager liten samling, bestående av Lena, Ylva (flat, Sputnik)+ Ylva's sambo/man ? Daniel, som agerade figge.

Özet var idag ingen större stjärna, tillskillnad från igår då han var min ”hjälte” ! Han strulade på *påvisen lite väl mycket och inte heller *framslagen funkade särskilt bra. MEN han hittade alla figgar utan minsta strul och DET var iaf bra.

*Sista påviset fick han hjälp med ett "hojt" och ska nog fortsätta med det ett tag framöver. Men han saknade totalt focus på just påvisen idag.

*När det gäller framslagen har jag förstått att jag nog bör börja träna dom separat, då han oftast - nästan alltid - springer tillbaka den vägen han sprang ut.

Efter söket, gick vi ut appellplan och körde platsliggande, som vi följde upp med budföring. Özet hade såååååå svårt att ligga still och t y s t med BÄSTA kompisen Elda brevid sig. Fick ta tillbaka honom vid ett tillfälle då han inte längre "stod ut" ... men sen gick det bra och han låg kvar, trots att Lena "provocerade" en del. Därefter körde vi budföring. Gick hur bra helst - dax att länga avståndet !

Sedn blev det hemfärd och vila, i väntan på eftermiddagens lydnadspass på Kviberg.

LYDNADSTRÄNING på Kviberg, tillsammans med Britt, Susanne och Stina.
Eftersom Özet antagligen var trött, ville jag inte köra så mycket, så jag beslöt mig för att få hjälp med extern belöning - snörbollen kastad från nån annan (Britt) - isamband med fotgåendet. Körde först fotgående och bollen kastades ibland från Britt och ibland från mig. Så jäkla bra det gick ! Fortsatte med vänstersvängar - gick lika bra.
Vidare fick jag lite hjälp och tips med läggandet (under gång), för att få läggandet ännu snabbare - "backaövningen" !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar