Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


torsdag 11 augusti 2011

APPORTERINGSTRÄNING

Ikväll hade vi - Pia, Ingela, Therese, Elisabeth och jag - återigen samlats för apporteringsträning, efter ett kortare uppehåll.

# Markeringar, både enkel och dubbel.
Jag (dom andra gjorde andra val) valde att få två enkla i någorlunda tät markvegetation, vilka Özet fixade galant.
Vidare valde jag att få en dubbel, i lite öppnare terräng, med aningen kortare avstånd. Özet sprang till den sist kastade först och på väg in igen, var han på väg till den andra - men efter inkalln.sign. avbröt han sin "tanke" och kom in. Därefter plockade han in den andra dummyn.

# Linjetag - över gärdsgård
Valde att göra linjetagsövningaran för mig själv, då vi har lite meningsskiljaktigheter om hur linjtagen ska gå till !!! Själv valde jag att sända bl.a. över en gärdsgård - först över gärdsgården, sen helt om och ut i blåbärsriset. Sen över gärdsgården igen, men nu i form av ett V. Özet klockren !

Det var med en härlig känsla, som jag - tillsammans med dom andra - begav mig till p-platsen för hemfärd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar