Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


onsdag 27 april 2011

LYDNADSKURS 5:E - LBK

Lydnadskurs ikväll - Özet trött - men skötte sig utmärkt mestadeles ändå ...

Linförighet – Kanon duktig, tyckte t.o.m Britt, som hade stått och kollat in oss
Framförgående – Jag hade fortfarande svårt med timingen när det gäller belöningen - men det tog sig i slutet, då det gick mkt bättre ...
Läggande under gång – Jättebra, bara jag håller mig till samma tonläge, som jag brukar.
Hopp över hinder - Inga problem
Greppande av apportbocken - Anv. Susannes "vänta-tips" = blev kanon bra.
Inkallning – Här strulade det en del (i stadgan) Han både reste sig och kravlade/ålade sig, båda gångerna för att nosa i gräset, medan jag lämnade honom. Inkallningarna gick inte riktigt med samma tempo som vanligt. Kanske var han trött, kanske var han påverkad av dofterna ? Konstaterade att det var fler hundar som strulade just där.
Platsliggande i grupp - Gick ganska bra - han låg visserligen kvar HELA tiden, men snusade och skruvade lite på sig några gånger. Jag återgick efter 2min. - han fick belöning - jag gick ifrån igen och återgick samtidigt som dom andra.
Tandvisning - Bra - men måste fortfarande säga till att han ska sitta kvar.

Hade redan hemma bestämt att vi skulle åka hem efter fikapausen - ev. efter budföring och höll mig "nästan" till planen.

Ställande under gång - Riktigt bra - inget att anmärka på.
Budföring - Avslutade med budföring, med Susanne som mottagare = så jäkla bra !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar