Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


måndag 11 april 2011

TRÄNINGSTÄVLING I LYDNAD (PBK)

Idag hade vi en träningtävling i/på brukscirkeln ...
Cissi ställde upp som domare tillsammans med Lasse, som ju oxå är deltagare i cirkeln.

Tänk att jag alltid blir lite pirrig och spänd, även när det inte är på "allvar". Men det är ju just vad som är meningen med det tävlingsmässiga - att även nerverna ska drillas.

Vi inledde - tävl.mässigt - med platsliggandet, vilket gick utmärkt för alla. Jag lämnade INTE Özet i full längd - ca 15m - tänkte på Özets trygghet framför allt, att det inte fick bli något misslyckande.

Sedan fortsatte vi med det ena momentet efter det andra, helt strålande. Özet hade focus och gick med en kontakt som jag sällan skådat förut. Jag berömde v ä l d i g t sparsamt. Jag berömde l u n g t och stilla efter varje moment för att undvika ett race - förutom efter just linförigheten, då jag kunde "kräma" i lite.

Kritiken var att jag använde DK (medvetet) vid läggandet. Sen har vi ju lite besvär med att han "bjuder upp" till att greppa apportbocken INNAN jag kommenderar + att han tuggar. Vidare ska jag själv jobba vidare med mitt stegande i svängarna.

Jag var så himla stolt och nöjd med Özet, där jag stod och bekantade mig närmare med de "nya" kursdeltagarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar