Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


torsdag 4 november 2010

TÄVLINGSLYDNAD - 10

Onsdag 3 november
Så här års sker den ena kursavslutningen efter den andra och ikväll var vi framme vid lydnadskursens sista gång.

Den senaste månaden har det regnat nästan oavbrutet – åtminstånne har det regnat VARJE dag och igår kväll var inget undantag. Så på en, återigen plaskblöt appellplan och i hällande regn - som visserligen upphörde i slutet - hade vi en liten nerbantad lydnadstävling. Momenten var linförighet, platsläggande, inkallning, hopp, tandvisning och platsliggande.

Özet var överraskande duktig, med tanke på bötan. Det var bara vid inkallningen, som han överraskade med att bli stående efter ingången ! Jag märkte ingenting, eftersom jag tittade rakt fram och inte ner på honom.

När vi skulle utföra den numera följetången "platsliggande", så hade jag bestämt mig för att inte gå ifrån Özet längre än ett par meter. Jag höll mig till planen, vilket fungerade utmärkt - han låg hela tiden - visserligen luktande han något i gräset, vilket jag vänligt med bestämt avbröt, genom att gå fram till honom och "muttra" lite.

Ska nu göra ett litet break från lydnaden ett tag framöver och ta nya friska tag när det våras.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar