Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


onsdag 16 juni 2010

"SOMMARKURS-PREMIÄR "

Summerar kvällens första ”sommarkurs” (träning med instruktör) på Lerums BK.

Hade tänkt mig lite agility, men tyvärr saknades det instruktör, så vi körde rallylydnad istället. Spännande och se hur Özet utvecklats sen förra sommaren.

Banan bestod av 10 stationer och varje ekipage körde tre gånger – mer han vi faktiskt inte – på två timmar. Väldigt lång väntan pga skiftande ”prestationer” och resultat. Vår första omgång kändes en aning ringrostig, men vi tog oss i slutet. Och sen när det var dax för vår andra runda, gick det riktigt bra - för att inte tala om det sista ”loppet”, då det gick som smort.
Mellan ”loppen” körde vi lite olika aktiviteter – bl.a. inkallningar och slalom mellan mina ben och givetvis blev det nyttig passivitet. Han var liiiite gnyig imellanåt och fick också vid två tillfällen riktiga ”ÖZTOKANFALL”. Det är vid sådana tillfällen man har nytta av ”Git’s stresshanteringsövning”.

Innan vi åkte hem, körde vi lite "riktig" lydnad och testade även för första gången att lägga till ingångar på "hoppet", vilket gick förvånansvärt bra.

När jag satt i bilen på väg hem, blev jag alldeles varm innombords när jag tänkte tillbaka på kvällen. Jag kunde konstatera att Özet, snabbt hade släppt intresset för de andra hundarna och focuserade på mig ..... och dofterna i gräset imellanåt !!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar