Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


lördag 12 juni 2010

EN DAG SOM DENNA ....

En dag som denna, i ett stormigt och regnigt Göteborg, har tydligen berättarlustan infunnit sig igen !

Först kan jag här berätta att idag, var HELA LILLA familjen ute på promenad. Alltså Tommy, Özet och jag. Var ska vi gå då, frågade Tommy ? Ska visa dig en – för dig - ny rutt, där Kia och jag gått många gånger, svarade jag. Vi tar med oss ett par dummys, så kan vi TILLSAMMANS träna lite. Sagt och gjort, också hade vi börjat vår vandring. Tommy i regnkläder och jag hade varken regnbyxor eller keps, men dock regnjacka. Vanligtvis brukar det vara tvärtom, jag i regnkläder och Tommy utan. Vi hann inte mer än börja gå, förrän det började regna – i början inte så mycket – men som efter hand ökade och ökade, för att sen ÖKA ännumera !

När vi kommit halvvägs (ca ½tim.) - jag genomblöt - stannade vi för att göra några apporterings övningar – ett par markeringar (enkel) och ett par linjetag. Det gick kanon ! Sen fortsatte vi hemmåt, mot bilen och jag var om möjligt ÄNNU blötare och synen var nästan obefintlig, utan min "älskade" keps. Väl hemma visade det sig att det inte kommit en droppe regn !!! Men regnet lät inte vänta på sig. Dock hann Tommy precis klippa gräset innan regnet började vräka ner även här.





Inlägget ”EN BONUS” från i söndags (6juni) är uppdaterat, om nån är nyfiken !







Måste ju oxå tillägga att vi i torsdags (10juni) testade ett ökl viltspår inkl. skott för Eva i Gråbo. Bra med ett test inför kommande start i ökl. som jag hoppas kan bli av nån gång under juli månad. Özet klarade sitt första ökl spår ganska OK tyckte jag - medan Eva tyckte det var kanon med tanke på att det var hans första. Klart att jag inte kan läsa honom som Eva kan - jag tyckte han "virrade" lite väl mkt ibland, men Eva menade att han bara "säkerhetsställde" spårandet. Störningar som kom "ivägen", var både grävling och älg - så med lite eftertanke var det nog ändå rätt duktigt av honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar