Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


måndag 21 juni 2010

LEDARSKAPSKURS - GÅNG 5

Idag fick Git återigen lite ”huvudbry” efter kvällens ledarskapskurs – gruppen skötte sig exemplariskt. Gits ”schema” sprack redan vid förra kurstillfället och ikväll körde vi övningar som hon normalt kör sista gången som avslutning. Hon skulle fundera ut nåt mer "utmanande" inför avslutningen nästa gång ...
Vi diskuterade att det kunde vara nyttigt att byta miljö och bestämde att vi skulle träffas på p-platsen vid Nääs slott. Förhoppningsvis har då Tommy möjlighet att följa med, vilket han inte har haft de sista gångerna. Bäst att passa på att ”peppa” lite, för det lär väl dröja innan han följer med på ytterligare nån hundkurs framöver.

På hemvägen ”slank” jag in till Jonsereds Herrgård, med förhoppning att träffa min f.d arbetskamrat Peter Svensson, som tidigare var trädgårdsmästare i Trädgårsföreningen, men som NU har startat växtförsäljning av ekologiskt odlade rosor och perenner i anslutning till ett nystartat/öppnat Cafe i grindstugan vid Jonsereds Herrgård. Tänkte han har väl fullt upp och är säkert där, men till min förvåning var det helt öde. Passade förstås på att vandra runt i den vackra miljön runt slottet.

1 kommentar:

  1. Så komiskt....Anton, Samba och jag körde upp till parkeringen vid Jonsereds Herrgård i söndagskväll... med tanken att vi skall komma tillbaka och ta en lång promenad här!!! (hade redan varit ute en lång stund och klockan spang iväg.... Då skall jag besöka grindstugan nästa gång!

    SvaraRadera