Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


onsdag 29 december 2021

LYDNADSTRÄNING - ANGEREDS BK (ensam m. Semla)

Idag blev det en killdag för Rejs och husse, medan Semla och jag fick ensamtid, som ägnades åt en stunds lydnadsträning. För att försöka undvika fyrverkerier, valde jag Angered istället för hemmaklubben, med tanke på att det sköts vid ett flertals tillfällen under Rejs trän.pass igår. Troligen var det boende på vandrarhemmet som sköt och som tur är, är Rejs cool och påverkas inte alls - peppar, peppar. 

Jag la fokus på starterna i fotgåenet (håll fokus) och apporteringens ingångar, men körde även "hoppstå", en enstaka fjärr (fr. sitt.) och några inkallningar.

Fotgående - gick bra - men precis som Rejs, så tappar hon focus precis i vä. svängarna

Apportering - fortfarande kämpar vi med ingångarna - testade lite med patégodiset, för att se om det skulle öka motivationen och det gjorde det till viss del 

"Hoppstå" - hon har en förmåga att ta ett steg efter hon fått markkontakt

Inkallning - full fart - bra

Fjärr - bra

Eftersom inte Rejs var med, som ju blir så stökig vid hundmöten, passade jag på att avrunda med en liten upptäcksfärd kring Angereds Gård (har varit nyfiken på gården, med aldrig fått tummen loss). Det var en härlig och fin miljö i omgivningarna, både kring gården, men även längst gångvägarna genom Lärjåns dalgångar.te99

Vid hemkomsten googlade jag mig till, att gården nu används till utbildningar inom grönnäringen (typ anläggn., odling o skötsel) genom Naturbruksförvaltningens verksamhet. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar