Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


fredag 12 februari 2021

LÅNGPROMENAD - Ugglemossen

Medan Rejs o husse träffade sina lekkamrater Blossa o Ola, fick Semla o jag en stunds ensamtid. En stund, som senare skulle visa sig bli en 5,5 km runda på 2 tim. i kuperad terräng. Hhumm o jag som brukar stavgå 5 km på ca 1 tim. Men som sagt det var kuperat och jag måste säga att jag var riktigt trött, vilket var konstigt, då jag gick samma sträcka, inkl. runt L:a Delsjön (s:a drygt 1 mil) tillsammans med kompisen ... o då var jag inte särskilt trött.

Men vi fick en mysig runda, helt ensamma - bara en löpare som sprang förbi oss - i ett riktigt härligt väder. Efter ca halva sträckan kom jag helt plötsligt och tänka på den där vargen, den som siktats lite varstans i GBG-regionen - dock främst i Lerum/Floda - den senaste veckan ...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar