Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


onsdag 16 januari 2019

"PLOCKEPINN-RUNDAN" + VACC.

Idag var det min lediga onsdag och jag hade inget inplanterat.
Började med sovmorgon, eller ja, många skulle nog säga, lat morgon. Jag vaknade när Tommy åkte iväg strax efter 08:00, kunde inte somna om, men låg och drog mig innan jag till slut gick upp för frukost och gjorde mig ingen brådska.

Efter den slappa morgonen/förmiddagen pillrade jag mig till slut ut för en underbar promenad, dock lite halkig på sina ställen, i Härkeshult (”plockepinn”-rundan.
Blev tyvärr ingen fotodokumentation pga att mobilens lagringsutrymme var fullt, vilket jag senare fick hjälp med att rätta till – tack Mia, är så tacksam (FB har man nytta av ibland).

*

Han - vår lille speedade Rejs - går minsann inte förbi någon obemärkt ...
Har idag varit och vaccinerat (drop-in) dogsen och en som vanligt glad o sprallig Rejs träder tjutande in i väntrummet (han lugnade sig dock ganska snart, när husse satte honom i ”ryggsäcken” mellan sina ben) ...
 - Heeej, whats up, vad händer här då? Han vänder sig om, som om han undrar om Semla hänger med …
- Kommer du Semla?
Semla därimot smyger lite försiktigt in genom dörren och sätter sig darrande mellan mina ben ...
- Äh, sköt dig själv Rejs, jag vill sitta hääär vid trygga matte ...

Väl inne hos vetten har värsta spänningen släppt hos Semla och hon märker inte ens när hon får sprutan. Samma sak gällde Rejs, även om han hade mer koll/nyfiken, men inte heller han märkte själva injektionen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar