Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


söndag 6 januari 2019

LYDNADSTRÄNING - lemmingvallen grus

Idag tidigare la vi lydnadsträningen tillsammans med Karin och Samba för att Tommy och jag skulle hinna till stan för att handla resväska på rea, som skulle visa sig inte alls ingå i rean – hepp – men det blev ett köp ändå !

REJS
Fotgående – (inkl. ingångar på plan) – tyckte han låg i rätt pos. och gick bra över lag – ingångarna gick också bra ! (försöker minnas om han ljudade, vilket han nog faktiskt inte gjorde, eftersom jag inte använde mig av ”fokuseringshanden”. Körde inga högersvängar idag.
Backa – både framifrån och fr. sidan – gick hyfsat, även om han backar nästan ”sittande” (att ta upp m. M)
Fjärr – börj. fr. sittande (start sitt/ligg/sitt), fortsatte med att lägga till ytterligare ett skifte (start sitt/ligg/sitt/ligg/sitt), avslutade fr. liggande (start ligg/ligg/sitt), vilket genast blev svårt (han låg kvar) – jag märker tydligt att det är skillnad beroende på hur vi startar (fr. liggande alt. sittande)
Ställande u.g. – hade av nån anledn. börjat fundera på om jag skulle anv. sättande u.g. istället för ställande u.g. och testade därför detta, vilket inte funkade alls (han ställde sig) – undrar hur jag tänkte där ?
Apportering – använde Karins apportbock (som är lite större än vår) – gick riktigt bra, han hade bra fart både ut och in (ngt sämre in) – det som därimot INTE funkade var greppandet, där han strulade lite – vidare får vi jobba med ingången förstår.

SAMMANFATTNINGSVIS var jag nöjd överlag, men ska jobba kontinuerligt med :
ingångar på plan, så jag har med honom fr. början högersvängar ingångar efter fartmomenten – hjärntvätta !

SEMLA
• Lite fotgå. 
• Runda konen – eftersom hon fr. rallyn kan stanna bakom konen, ville jag testa att runda – funkade kanon när hon fick lite draghjälp av synretning (boll) (fr. M. om det är svårt att få dom att skilja på runt resp. stanna bakom)
Fjärr – hon gjorde lite som hon trodde …
• Inkalln. – kanon, inkl. ingångarna
• Stadga i div. övn. – riktigt duktig
• Kryp – lite trevande, men helt ok för att vara första gången ute + att det var grus.

SAMMANFATTNINGSVIS var jag nöjd överlag, men ska jobba kontinuerligt med momenten i startklass
En stunds lydn.trän. i underbart väder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar