Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


lördag 26 januari 2019

LYDNADS/AGILITYTRÄN - tasspalatset

Idag är det ju lördag vilket betyder lydnadsträning tillsammans med Karin – i alla fall oftast – och idag hade vi hyrt den lilla mysiga hallen på Tasspalatset. Vi hade igentligen bokat på söndagen, men pga väntat snökaos (som i efterhand visade sig inte bli så illa som väntat) bokade vi om till idag. Hallen är liten, men duger till lite detaljpill och vilket även gäller Semla, men då i form av agility. 

Men på förmiddagen före lydnadsträningen åkte jag till klubben för att ta en promenad med hundarna, men vände då det verkade som alla hundägare hade tänkt detsamma. Det blev förmycket för den lille röde, som gick upp i varv vid åsynen av hundarna, som verkade komma från alla håll och kanter. Suck – kände att jag inte orkade, jag gick åt sidan och lät de värsta utbrotten dö ut, innan jag gick tillbaka till bilen och åkte därifrån.

Fortfaranade irriterad efter incidenten på Alfa i tisdags – känns som vi är tillbaka till ruta ett när det gäller hundmöten – mest pga att Rejs sen dess har varit stressad och haft ännu svårare för hundmöten än vanligt. Och det visade sig ju nu, då han inte ens klarade av att se dessa hundar PÅ AVSTÅND ! 

Jaja, nog m detta, till eftermiddagens träning på Tasspalatset som gjorde mig desto lyckligare. Minns dock inte riktigt (dålig på att föra direkta minnesanteckn. fr. trän.) vad vi gjorde, mer än …

REJS
Fotgående – gick bra om jag minns rätt
Fjärr – bra
Kryp – bra
Apportering – dirigering m de stora lånade apportbockarna – gick strålande


SEMLA Tunnel + tre hinder placerade i ”staket”
Ville igentligen även anv. slalomet också, men fattade inte riktigt hur man fick loss slalomfästena från väggen – får kolla lite noggrannare nästa gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar