Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


måndag 18 juni 2018

TÄVLINGSDEBUT BLÅBÄRSHOPPNING

Glad att jag trotsade vädret och pillrade mig iväg till ABHK’s ”blåbärshoppning” som var vår tävlingsdebut i agility.

Jag lyckades genomföra båda loppen enl. plan A och Semla var verkligen SUPERGRYM och gjorde 2 felfria och relativt snabba lopp. Glad över vår 4:e plats i konkurrens med klass-3/SM-ekipagen, som enl. mig självklart skulle vara med UTOM tävlan …
Tack för i kväll min (husses) älskade lilla spanjorska ...
Visst hade jag kunnat anmält oss även till agilityklassen, som hade alla hinder utom gungan. Men tänkte att det räcker nog en klass, hon kommer nog inte orka mer med tanke på miljö och "stimm"  osv (ville ju att hon skulle ha en bra känsla när vi åkte därifrån) + att det var dyrt med 100kr, med tanke på vad de flesta andra tar (40kr, en del 20kr) för sina "blåbärstävlingar". Och att det sen ösregnade medan ag.klassen gick, som gick först, gjorde ju inte att jag ändrade mig precis. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar