Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


söndag 24 juni 2018

SÖKTRÄN. - härkeshultsdvägen - "krönet"

24 juni På dagens sökpass var det jag som valde ruta. Jag valde vid Härkeshultsvägen – krönet innan Härrydaskylten – på vä. sida, mitt i mot kalhygget (där polisen brukar köra in sina bilar). Vi var 5 st och det kvirrades lite över att det var en bit att gå – ca 200m – och att det därmed kanske inte flöt så bra, men ”what o heck” !

Tätare vegetation på vä. sida, medan det var ganska öppet på högra, tätnade dock på några ställen. Inte särskilt kuperat, förutom ett berg precis i början, på 1:a och 3:e skicket. Temperaturmässigt var det inte så himla varmt (ca23g) men vi alla blev ändå tagna av värmen, för alla var riktigt trötta när vi var klara.

Rejs o jag startade som 3:a (bytte med Aneta o lät henne starta 4:a, för att hon skulle kunna gå tidigare) efter Monika o Sunday som löpte (strax efter höglöp). Lite spännande att se hur Rejs skulle bete sig – är nu 5 veckor sedan han kastrerades.


Britt (1:a till hö.) och Monika som figgar och Madde hade stigen. Ville försöka utan dykupper.
 1:a skicket uppför och påviset blev uppför berget.
 2:a skicket i ganska tät vegetation. Han drog framåt o jag kallade tillbaka. Gick fram o skickade om. Han släppte rullen för att sniffa på nån fläck, sa Monika. Jag ropade ”apport” o ”här e jag” o han plockade upp rullen o kom in till stigen.
 3:e skicket uppför igen – MED dykupp. Han upprepade med att släppa rullen för att sniffa. Britt sa till honom o plockade upp rullen o kom in till stigen. Misstänkte att han släppte rullen pga att han kände av Sunday o hennes löp.

Fick rådet av Aneta att gå framåt i rutan – där inte Sunday hade varit – sagt och gjort och resten gick jättebra. Gjorde 3 ytterligare skick (dykupper) med avslut på Monika, på vä. sida.
 
Påvisen gick hyfsat, men sackade lite o inväntade mig när han mattades. Tyckte han fick till några riktigt fina framslag.

Sammanfattningsvis kan jag konstatera att han inte har samma ork och har inte samma fart på skicken som vanligt, men bara han återfår sin konditon (matte också för den delen) så ska det nog bli bra ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar