Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


fredag 29 juni 2018

FREDAG

I morse började näsan rinna – flödade – när jag hade parkerat bilen och var på väg in till kontoret. Sen fortsatte det hela förmiddagen fram till lunch, efter lunchen slutade det nästan helt.

Efter maten på kvällen började det igen och nu i skrivande stund nyser jag och både näsa och ögon rinner och är täppt. Får väl se hur det har utvecklat sig till i morgon …

I övrigt har det varit en riktigt härligt SVENSKT sommardag idag, med behagliga 23-25 gr. Till skillnad mot de 28-30gr. som tidigare varit från och till Tommy hade varit och badat med dogsen innan jag kom hem från jobbet.
 
Vi grillade och fikade och hade en stunds mysigt altanhäng, innan jag passade på att köra ett litet hopprace (4 ag.hinder på rad) med hundarna.
Med passa på, menar jag att passa på medan grannarna stängde sin altandörr, vilket brukar betyda att dom har hunden på insidan och risken att hunden (storpudel, som inte är riktigt klok och som dom inte har nån kontroll över) inte ska komma farandes genom häcken (forcera både häck och staket) och försöka komma åt våra hundar – Rejs och han HATAR verkligen varandra. Vi vågar helt enkelt inte ha våra hundar ute om VI inte har kontroll över var deras hund befinner sig, för DOM har det ju inte.

Semla tyckte det var superkul, även om det var lite ansträngande (medvetet från min sida) i uppförslut, pga vår sluttande trädgård.
Blev aldrig tillfälle att fota/filma Rejs, då det strulade hit och dit o jag ville koncentrera mig på att det skulle bli rätt ...
Rejs tyckte också det var kul, även om han hade lite svårt att förstå vad det gick ut på.
 - Men hur svårt kan det vara Rejs ?
 - Jomen om du sänker hindrena lite så fattar jag … bättre … iaf efter några försök.
Precis när vi var klara, hördes det ett ”KABOOM” och grannens altandörrar slogs upp, samtidigt som deras hund skallade till. Rejs reagerade förstås, men följde glatt och villigt med – DUKTIG vovve – uppför trappan till våran altan.
Hundarna nöjda, matte och husse nöjda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar