Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


söndag 25 mars 2018

SÖK - BLOMMASKOG

Det har inte blivit så många sökpass de senaste månaderna, men idag var det åter dags. Rejs och jag ut som 2:a. Det var en tungspungen ruta - även om den ena sidan inte var kuperad så var det fortfarande rätt mkt snö – som var tung för Rejs att springa i – medan den andra sidan var mycket kuperad och bestod av branta berg. Git (bergssidan) och Lena figgade och Johan på stigen - 5 skick.

1 :a - första upp på ”bergssidan” , utan dykupp – han kände vittringen då det vindade därifrån. Han vobblade en del på vägen ut, jag förste ropa tillbaka honom utan att lyckas. Påviset gick utmärkt.
2:a – utan dykupp – rakt och fint. Påviset gick inte lika bra – väntade på mig, men efter ”påmaning” sprang han ut.
3:e – med dykupp – rakt och fint. Minns inte riktigt påvis, men tror det var hyfsat !
4:e – utan dykupp – rakt och fint, men han hittade inte o återvände efter de två första skicken, som var båda lika raka och fina. När jag skickade honom tredje gången förstod jag att jag hade riktat honom HELT FEL pga otydlig info av J. Inte konstigt att han inte hittade. Vid påviset hittade han på annat, men efter ”tillsägelse” skärpte han sig och fortsatte ut till Lena.
5:e – med dykupp och med tjo på påviset – både skick och påviset klockrena.

                                                                                                          Johan & Tessla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar