Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


lördag 3 mars 2018

LÖRDAGSTRÄN. PÅ ALFA

Hyrde på Alfa igen tillsammans med Karin, då båda tycker det är skönt att träna inomhus när vinden viner runt knuten.

Inledde passet med vår koncentrationsövn. Vågar dock inte RIKTIGT tro (ännu) på den hittills så framgångsrika träningen, där fokus o koncentration har lett till att Rejs nästan har slutat att ljuda. Men hur som helst så funkade det idag också. Så fort jag noterade det minsta pip, så praktiserade jag ”titta på mig oavsett vad än vä. handen gör” vilket resulterade i att han slutade pipa.

Förutom koncentration, körde vi fasthållande av apportbocken trots att jag tryckte (metallen) drog i snöret (Karins app.) på den. Han hade ”svårt” att hålla i Karins träapp. – verkar att han tycker den är (för) tung !!!
Avslutade med kryp – med ”tråkgodis” – gick ganska bra tyckte jag, även påbörjan til vä. om.
Bilden från ett annat tillfälle

Semla fick träna på gungan – inledde med den – att trampa/stampa på den framifrån gick jättebra, men att hoppa upp på den var värre. Måste nog tänka på att ha attraktivare godis.
Varvade gungan genom att ibland låta henne springa efter bollen, men också att köra slalomet – hade satt upp 3 sektioner. Kom på att när jag själv går/springer bredvid så verkar hon bli ”stressad” och slarvar och bryter ut, medan när jag stannar kvar och låter henne ta hela slalomet utan att jag följer efter, så går det MKT bättre.
Avslutade med att träna kontaktfält på balansbommen, tycker verkligen hon blir allt säkrare där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar